Cantina de ajutor social, cod serviciu social 8899 CPDH-I, înființat şi administrat de furnizorul Direcția de Asistenţă Socială Dorohoi, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 00582, deține Licența de Funcționare definitivă seria LF nr. 0004444.
Cantina de ajutor social, are sediul în str. Ștefan cel Mare, nr 43, tel: +40(231)617813 int. 17.
Activitatea centrului de zi se desfășoară zilnic (luni- vineri) intre orele 8.00- 16.00.
Scopul serviciului social
Scopul serviciului social „Cantina de ajutor social” este de a furniza servicii sociale gratuite sau contra cost, conform Legii nr.208/1997 privind cantinele de ajutor social, pentru persoanele aflate în situații economico-sociale sau medicale deosebite.
Cadrul legal de înființare, organizare şi funcționare
(1) Serviciul social „Cantina de ajutor social” funcţionează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale reglementat de <LLNK 12011 292 10 201 0 18>Legea nr. 208/1997, cu modificările ulterioare, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului.
(2) Standard minim de calitate aplicabil:
Ordinul nr. 29/2019 pentru aprobarea Standardelor minime de calitate pentru acreditarea serviciilor sociale destinate persoanelor vârstnice, persoanelor fără adăpost, tinerilor care au părăsit sistemul de protecție a copilului și altor categorii de persoane adulte aflate în dificultate, precum si pentru serviciile acordate în comunitate, serviciile acordate în sistem integrat și cantinele sociale.
(3) Serviciul social „ Cantina de ajutor social ” este înfiinţat prin Hotărâre a Consiliului Local
Principalele funcţii ale serviciului social „Cantina de ajutor Social” sunt următoarele:
- de furnizare a serviciilor sociale de interes public general/local, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- Reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară;
- Prepararea şi distribuirea a două mese/zi, prânzul şi cina;
- Transport gratuit numai pentru persoanele care beneficiază de distribuirea hranei la domiciliu.
- de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- informare iniţială referitoare la modul de organizare şi funcţionare a centrului, serviciile disponibile, drepturile şi obligaţiile beneficiarilor;
- sesiuni de informare a beneficiarilor privind activitatea proprie
- elaborarea anuală a rapoartelor de activitate privind serviciile acordate şi performanţele obţinute;
- distribuirea de materiale informative privind activităţile derulate/ serviciile oferite
- de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor şi acordarea serviciilor cu respectarea Codului de etică al cantinei de ajutor social;
- măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activitatea desfăşurată;
- încurajarea beneficiarilor de a-şi exprima opinia asupra oricăror aspecte care privesc activitatea Cantina de ajutor Social;
- sesiuni de informare a beneficiarilor şi instruire a personalului privind identificarea, semnalarea şi soluţionarea cazurilor de abuz şi neglijenţă în rândul beneficiarilor. ;
- dezvoltarea de parteneriate cu organizaţii si alte instituţii implicate in furnizarea serviciilor sociale;
- promovarea de modele de bună practică realizate cu parteneri la nivel local si naţional;
- socializarea şi reducerea discrepanţelor dintre categoriile sociale.
- de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
- elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
- realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
- monitorizarea acordării serviciilor sociale;
- de administrare a resurselor financiare, materiale si umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:
- elaborarea bugetului anual pentru buna funcţionare a centrului;
- ţine evidenţa produselor/bunurilor achiziţionate;
- asigură respectarea reglementărilor legale specifice domeniilor de activitate;
Cerere beneficii sociale si cantina