Serviciul social Centrul de zi pentru copii “Jurjac”, cod serviciu social 8891CZ-C-II, înfiinţat şi administrat de furnizorul Direcţia de Asistenţă Socială Dorohoi, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr. 00582, detine Licenta de functionare seria LF nr. 000327, sediul din str Stefan cel Mare nr. 14.
Scopul serviciului social ”Centrul de zi pentru copii ”Jurjac”” este prevenirea separării copiilor de familie, formarea şi dezvoltarea abilităţilor parentale şi sprijin acordat copiilor pentru o dezvoltare psiho-socio-emoţională armonioasă.
Serviciul social ”Centrul de zi pentru copii ”Jurjac”” funcționează cu respectarea prevederilor cadrului general de organizare și funcționare a serviciilor sociale reglementat de Legea nr.292/2011, cu modificările și completările ulterioare, legea nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
Standard minim de calitate aplicabil: ORDIN nr. 27 din 3 ianuarie 2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale de zi destinate copiilor.
Serviciul social -Centrul de zi pentru copii “Jurjac”- este înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Dorohoi nr. 158/2008 şi funcţionează în cadrul D.A.S. Dorohoi.
Principalele funcţii ale Centrului de zi ,,JURJAC’’ Dorohoi sunt următoarele:
- de furnizare a serviciilor sociale de interes public local, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- activităţi de creaţie artistică, tehnico-ştiinţifice, culturale, sportive, turistice;
- activităţi ludice, de dezvoltare a potenţialului imaginative (jocuri individuale şi de grup);
- concursuri şi competiţii din diverse arii de cunoaştere;
- activităţi de decorare a spaţiului de lucru, de joacă, în funcţie de anotimp şi eveniment;
- vizite la muzee, grădina zoologică;
- organizarea unor mini-cluburi, în funcţie de abilităţi, hobby-uri, interese;
- participare la spectacole de teatru, expoziţii;
- organizarea unor spectacole, serbări (Crăciun, 8 Martie, Paşte, Ziua Copilului, Ziua Familiei, Ziua Europei, etc.);
- organizarea de programe educative-recreationale in perioada vacantelor scolare;
- campanii de ecologizare, de promovare a drepturilor copilului;
- organizarea unor momente festive cu ocazia unor evenimente deosebite din viaţa beneficiarilor (serbarea zilelor de naştere);
- „Ziua Jocului”, şcoală de vară, şcoală de iarnă, la care copiii beneficiari îşi pot invita prieteni şi colegi de şcoală şi din comunitate.
(b) de informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice şi publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- campanii de promovare ale serviciilor sociale in domeniul protectiei copilului,
- incheierea protocoalelor de colaborare cu actorii sociali de la nivel local/ judetean, in domeniul protectiei copilului,
- elaborarea de rapoarte de activitate;
(c) de promovare a drepturilor beneficiarilor şi a unei imagini pozitive a acestora, de promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate în care pot intra categoriile vulnerabile care fac parte din categoria de persoane beneficiare, potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi:
- campanii de promovare a drepturilor beneficiarilor,
- consilierea si informarea familiilor cu copii in întreţinere asupra drepturilor si obligaţiilor acestora, asupra drepturilor copilului, asupra serviciilor disponibile pe plan local, asupra instituţiilor speciale, etc;
(d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi:
- elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor;
- realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate;
- autoevaluare periodica a serviciilor sociale prestate,etc.
(e) de administrare a resurselor financiare, materiale şi umane ale centrului prin realizarea următoarelor activităţi:
- administrarea și coordonarea resurselor în scopul acordării unor servicii de calitate;
- instruirea personalului în vederea cunoașterii procedurilor utilizate în furnizarea serviciilor;
- elaborarea documentelor financiar-contabile, în funcție de nivelul de competența;
- asigură dotarea, întreținerea și folosirea eficientă a bazei materiale și a bunurilor din dotare.