Selectează o Pagină

AUTORITATEA TUTELARĂ ȘI PROTECȚIA COPILULUI ATRIBUȚII

1 iul. 2022

În conformitate cu prevederile legislative în domeniul protecției copilului, respectiv Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, Biroul Autoritatea Tutelară și Protecția Copilului desfășoară activități de identificare, monitorizare a familiilor şi copiilor aflați în dificultate, de prevenire a situațiilor de risc, de prevenire a abandonului și separării copilului de familia sa, de reintegrare a copilului în familie, precum şi alte acțiuni care vizează respectarea drepturilor copilului.

  • Realizează activitățile de identificare, intervenție si monitorizare a copiilor care sunt lipsiți de îngrijirea părinților pe perioada în care aceștia se afla la munca în străinătate; evaluează situația juridică a copilului, în vederea identificării unei soluții cu caracter permanent pentru protecția copilului și eliberează rapoartele de evaluare pentru părinții care urmează să plece la muncă în străinătate în vederea delegării autorității părintești, conform H.G nr. 691/2015;
  • Consiliază şi informează familiile aflate în situații de risc, cu copii în întreținere cu privire la drepturile şi obligațiile acestora, asupra drepturilor copiilor, monitorizează şi analizează situația copiilor, precum şi a modului de respectare a drepturilor copiilor, asigurând centralizarea și sintetizarea datelor şi informațiilor relevante;
  • Realizează parteneriate şi colaborează cu organizațiile neguvernamentale și cu reprezentanții societății civile în vederea dezvoltării şi susținerii măsurilor de protecție a copilului ;
  • Efectuează anchete sociale cu privire la modul de creștere și educare a minorului în vederea exercitării autorității părintești, stabilirea locuinței pentru minor, stabilirea unui program de vizită pentru acesta, modificarea pensiei de întreținere, ordin de restricție;
  • Efectuează anchete sociale pentru minorii pentru care s-a instituit o măsură de protecție în vederea reintegrării acestora în familia naturală;
  • Întocmește planul de servicii prin care se realizează planificarea acordării serviciilor si prestațiilor în vederea prevenirii separării copilului de familia sa;
  • Efectuează anchete sociale în vederea obținerii / reînnoirii atestatului de asistent maternal;
  • Efectuează anchete sociale persoanelor care solicită învoirea minorilor din centrele de plasament.

Ramai informat si vezi si alte articole

Mai multe articole din categorie

FORMULARE

FORMULARE

Contract de servicii sociale - informare si consiliere Dare de seama minori FISA DE INFORMARE SI CONSILIERE Cerere informare si consiliere Dare de seama persoane adulte

citește mai mult
Legislație – Autoritate tutelară

Legislație – Autoritate tutelară

1. LEGE nr. 292 din 20 decembrie 2011 asistenţei sociale 2. LEGE nr. 272 din 21 iunie 2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului 3. CODUL CIVIL din 17 iulie 2009 4. CODUL DE PROCEDURĂ CIVILĂ din 1 iulie 2010 5. HOTĂRÂRE nr. 691 din 19 august 2015...

citește mai mult

Doriți să aflați mai multe informații?

Vă rugăm să completați formularul de mai jos:

Acord

Share This
Sari la conținut