Selectează o Pagină

Ajutoare de urgență

COMUNICAT DE PRESĂ PRIVIND ACORDAREA DE AJUTOARE FINANCIARE

Ajutoare de urgență de peste 1,2 milioane lei au fost aprobate de Guvern, pentru sprijinirea a 306 familii și persoane singure, aflate în situaţii de necesitate cauzate de incendii, inundaţii ori situaţii deosebite determinate de starea de sănătate ori alte cauze care pot conduce la creşterea...

Anunț privind distribuirea stocului de produse alimentare din compensări cu alte unități administrative din județ

UAT Dorohoi prin Direcţia de Asistenţă Socială aduce la cunoştinţa persoanelor cu handicap grav și accentuat, adulți și copii, neinstituționalizate, cu domiciliul în municipiul Dorohoi, că potrivit prevederilor HG 84/2020 art. 3(1) lit.c), începând cu data de 21.06.2023 se procedează la...

Documente necesare

Documente necesare în vederea obținerii ajutoarelor de urgenţă: Cerere pentru acordarea ajutorului de urgenta Cerere-declaratie-pentru-acordarea-unor-drepturi-de-asistenta-sociala-VMI-3 acte de identitate a persoanei solicitante şi după caz a tuturor membrilor familiei chitanțe, bonuri fiscale,...

Condiții de acordare

Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, din bugetele proprii, prin hotărâre a consiliilor locale, următoarele ajutoare: a) ajutoare de urgenţă; b) ajutoare comunitare, în bani şi/sau în natură, destinate persoanelor singure şi familiilor aflate în situaţii de dificultate, pe baza...

Baza legală de acordare

LEGE nr. 196 din 31 octombrie 2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare; NORME METODOLOGICE din 16 septembrie 2022 de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune; HCL nr. 316 din 28.12.2023 privind modificarea începând...
Documente necesare

Documente necesare

Documente necesare în vederea obținerii ajutoarelor de urgenţă: Cerere pentru acordarea ajutorului de urgenta Cerere-declaratie-pentru-acordarea-unor-drepturi-de-asistenta-sociala-VMI-3 acte de identitate a persoanei solicitante şi după caz a tuturor membrilor...

citește mai mult
Condiții de acordare

Condiții de acordare

Autorităţile administraţiei publice locale pot acorda, din bugetele proprii, prin hotărâre a consiliilor locale, următoarele ajutoare: a) ajutoare de urgenţă; b) ajutoare comunitare, în bani şi/sau în natură, destinate persoanelor singure şi familiilor aflate în...

citește mai mult
Baza legală de acordare

Baza legală de acordare

LEGE nr. 196 din 31 octombrie 2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare; NORME METODOLOGICE din 16 septembrie 2022 de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune; HCL nr. 316 din...

citește mai mult

Baza legală de acordare:

  • Legea 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr.50/19.01.2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat;
  • HCL nr. 80/27.04.2017 privind  aprobarea Regulamentulului de organizare si functionare al DAS  din subordinea Consiliului Local al Municipiului Dorohoi, prin care se inputerniceste autoritatea executiva locala in vedereautilizarii fondurilor banesti pentru plata ajutoarelor de urgenta, altele decat cele prevazute de lege.

Condiţii de acordare
Ajutoarele de urgenţă se acordă familiilor sau persoanelor care se afla în situaţii de necesitate datorate calamităţilor naturale, incendiilor, accidentelor, înhumarea persoanelor fără susţinători legali, precum si a altor situaţii deosebite stabilite prin lege.

Documente necesare în vederea obţinerii ajutoarelor de urgenţă

  • cerere a unui membru de familie sau a persoanei singure ;
  • copie acte de identitate a persoanei solicitante şi după caz a tuturor membrilor familiei ;
  • chitante, bonuri fiscale, adeverinte medicale, trimiteri, retete, scrisori medicale etc.
  • proces verbal de constatare a consecinţelor datorate calamităţilor naturale, incendiilor , accidentelor  după caz  ;
  • acte de venituri  în funcţie de ocupaţia solicitantului şi a membrilor de familie

Documente necesare în vederea obţinerii ajutoarelor de înmormântare pentru beneficiarii de venit minim garantat.

  • cerere pentru acordarea ajutorului de înmormântare ;
  • copie acte de identitate a persoanei solicitante ;
  • certificatul de deces, în original şi în copie ;
  • acte de stare civilă ale solicitantului din care să rezulte relaţia de rudenie cu decedatul sau, după caz, acte care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator ;
  • dovezi privind suportarea cheltuielilor cu înmormântarea.

Modalităţi de plată

Ajutorul de urgenţă ( în funcţie de situaţie) se acordă în bani pe baza Dispoziţiei primarului de acordare a ajutoarelor de urgenta care are la bază solicitarea scrisă a unui membru de familie sau a persoanei singure, precum şi ancheta socială efectuată de personalul Biroul de beneficii sociale din cadrul Directiei  de Asistenţă SocialăDorohoi, prin care se certifica situaţiile de necesitate sau, după caz, situaţiile deosebite în care se afla familiile ori persoanele singure.

Fondurile necesare pentru plata ajutoarelor de urgenţă se suportă din bugetele locale.

Selectați categoria

AJUTOR GUVERNAMENTAL

AJUTOARE DE URGENȚĂ

AJUTOR PENTRU ÎNCĂLZIRE

ALOCAȚIA PENTRU SUSȚINEREA FAMILIEI

ALOCAȚIA
DE STAT

BURSE/BANI
DE LICEU

INDEMNIZAȚIA PENTRU BONE

INDEMNIZAȚIE CREȘTERE COPIL

STIMULENT EDUCAȚIONAL TICHETE DE  GRĂDINIȚĂ

Stimulent creșterea și îngrijirea copilului

Tichete sociale pe suport electronic nou-născuți

Tichete sociale pe suport electronic pentru alimente

VENITUL MINIM DE INCLUZIUNE
 
VENIT MINIM GARANTAT
 
Share This
Sari la conținut