Selectează o Pagină

Părinţii sunt obligaţi să notifice autorităţile când pleacă la muncă în afara ţării

22 oct. 2024

   Părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuiește/a locuit copilul, care urmează să plece/este plecat la muncă în străinătate şi îşi lasă copilul/copiii minori acasă, are obligaţia să notifice serviciul public de asistență socială de la domiciliu cu cel putin 40 de zile înainte de a părăsi ţara, potrivit reglementarilor actuale ale Legii nr. 272/2004 privind  protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completările ulterioare „(1) Părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care locuieşte copilul, care urmează să plece la muncă în străinătate, are obligaţia de a notifica aceasta intenţie serviciului public de asistenţă socială de la domiciliu, cu minimum 40 de zile înainte de a părăsi ţara, (2^1) Părintele care exercită singur autoritatea părintească sau la care a locuit copilul, care este plecat la muncă în străinătate, are obligaţia de a transmite de îndată serviciului public de asistenţă socială din raza de domiciliu notificarea cu privire la desemnarea persoanei care se ocupă de întreţinerea copilului pe perioada absenţei sale, prevede actul normativ. Regula se aplică, de asemenea, şi în situaţia în care ambii părinţi decid să plece.

   Prin notificare trebuie desemnată, în mod obligatoriu, o persoană care să se ocupe de intreţinerea copilului atât timp cât părinţele/părinții sunt plecaţi din țară, iar aceasta trebuie să facă parte din familia extinsă sau dintre rudele, altele decât cele de gradul III inclusiv, afinii, prietenii familiei ori ai familiei extinse a copilului faţă de care acesta a dezvoltat relaţii de ataşament sau alături de care s-a bucurat de viaţa de familie, să aibă minimum 18 ani şi să îndeplinească condiţiile materiale şi garanţiile morale necesare creşterii şi îngrijirii unui copil        

   Instanţa, la solicitarea părintelui, sau din oficiu, prin hotărâre judecătorească, va dispune delegarea temporară a autorităţii părinteşti cu privire la persoana copilului, pe durata lipsei părintelui/părinţilor, dar nu mai mult de un an, către persoana desemnată.

Acordul persoanei căreia urmează să-i fie delegată autoritatea părintească se exprimă de către aceasta personal, în faţa instanţei.

   Soluţionarea cererii de delegare a drepturilor şi îndatoririlor părinteşti se face în termen de 3 zile de la depunerea acesteia.

După ce instanţa hotărăşte delegarea drepturilor părinteşti, persoana în sarcina căreia cad îngrijirea şi creşterea copilului trebuie să urmeze, obligatoriu, un program de consiliere, pentru a preveni situaţii de conflict, neadaptare sau neglijenţă în relaţia cu minorul.

Copilul/copiii a căror părinte/părinții este/ sunt plecat/ți la muncă în străinătate și le-a fost dispusă, prin hotărâre judecătorească, delegarea temporară de autoritate părintească, sunt luați în evidența DAS Dorohoi și înregistrați în Observatorul național al copilului

Cei care nu notifică autoritățile şi nu desemnează o persoană care să aibă grijă de copil/copii în lipsa lor riscă să fie amendați cu sume cuprinse intre 500 si 1.000 de lei.

Ramai informat si vezi si alte articole

Mai multe articole din categorie

21 Martie Ziua mondială a Sindromului Down

21 Martie Ziua mondială a Sindromului Down

21 Martie, Ziua Mondială a Sindromului Down aduce în prim plan includerea persoanelor cu această boală în societate, fapt care nu poate fi împlinit decât prin cunoașterea efectelor sindromului Down asupra oamenilor afectați și implicit de cunoașterea...

citește mai mult
ANUNT

ANUNT

Direcția de Asistență Socială Dorohoi, în conformitate cu prevederile Legii nr. 196 /2016 privind venitul minim de incluziune cu modificările si completările ulterioare, anunță persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau...

citește mai mult

Doriți să aflați mai multe informații?

Vă rugăm să completați formularul de mai jos:

Acord

Share This
Sari la conținut